TERAPIA FUNKCJI POZNAWCZYCH
Diagnoza funkcji poznawczych oraz planowanie terapii z wykorzystaniem metod aktywizujących
  1. Wykorzystanie metody ośrodków w pracy z podopiecznym z niepełnosprawnością intelektualną – przeanalizowanie poszczególnych etapów pracy oraz kluczowych wytycznych niezbędnych podczas zajęć wspierających umiejętności m.in. różnicowania, uogólniania czy abstrahowania.
  2. Metoda wyodrębnionych prób oraz uczenie sytuacyjne jako kluczowe techniki nauczania nowych umiejętności osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – strategie postępowania terapeutycznego w pracy z dzieckiem jeden na jeden.
  3. Jak w praktyce wykorzystać taniec oraz ćwiczenia ruchowo-muzyczne i dostosować je do potrzeb dziecka z ADHD oraz z niepełnosprawnością intelektualną – propozycje zabaw i ćwiczeń umożliwiających odreagowanie napięcia psychoruchowego, usprawniające pamięć i koncentrację uwagi.
  4. Metody aktywizujące w rozwijaniu procesów poznawczych – gotowe scenariusze zajęć, karty pracy, zestawy ćwiczeń i zabaw stymulujących rozwój wyobraźni i usprawniających m.in. uwagę, pamięć, percepcję oraz myślenie.
  5. Jak w pracy terapeutycznej radzić sobie z zakłóceniami przebiegu rozwoju niektórych funkcji orientacyjno-poznawczych, które związane są z opóźnionym rozwojem układu nerwowego i utrudniają proces dostosowywania się do wymagań otoczenia?
  6. Wady rozwojowe i uszkodzenia układu nerwowego – na co zwracać uwagę w terapii dzieci z dysfunkcją ośrodkowego układu nerwowego, uszkodzeniami okołoporodowymi czy urodzonymi przedwcześnie?
MATERIAŁY

Lista lekcji jest pusta