TERAPIA FUNKCJI POZNAWCZYCH
Diagnoza funkcji poznawczych oraz planowanie terapii z wykorzystaniem metod aktywizujących
- Wykorzystanie metody ośrodków w pracy z podopiecznym z niepełnosprawnością intelektualną – przeanalizowanie poszczególnych etapów pracy oraz kluczowych wytycznych niezbędnych podczas zajęć wspierających umiejętności m.in. różnicowania, uogólniania czy abstrahowania.
- Metoda wyodrębnionych prób oraz uczenie sytuacyjne jako kluczowe techniki nauczania nowych umiejętności osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – strategie postępowania terapeutycznego w pracy z dzieckiem jeden na jeden.
- Jak w praktyce wykorzystać taniec oraz ćwiczenia ruchowo-muzyczne i dostosować je do potrzeb dziecka z ADHD oraz z niepełnosprawnością intelektualną – propozycje zabaw i ćwiczeń umożliwiających odreagowanie napięcia psychoruchowego, usprawniające pamięć i koncentrację uwagi.
- Metody aktywizujące w rozwijaniu procesów poznawczych – gotowe scenariusze zajęć, karty pracy, zestawy ćwiczeń i zabaw stymulujących rozwój wyobraźni i usprawniających m.in. uwagę, pamięć, percepcję oraz myślenie.
- Jak w pracy terapeutycznej radzić sobie z zakłóceniami przebiegu rozwoju niektórych funkcji orientacyjno-poznawczych, które związane są z opóźnionym rozwojem układu nerwowego i utrudniają proces dostosowywania się do wymagań otoczenia?
- Wady rozwojowe i uszkodzenia układu nerwowego – na co zwracać uwagę w terapii dzieci z dysfunkcją ośrodkowego układu nerwowego, uszkodzeniami okołoporodowymi czy urodzonymi przedwcześnie?
MATERIAŁY
Lista lekcji jest pusta