TERAPIA ZDOLNOŚCI SPOŁECZNYCH
Diagnoza indywidulanych potrzeb podopiecznego oraz planowanie terapii z wykorzystaniem elementów TUS, dramy i muzykoterapii
  1. Narzędzia diagnostyczne i indywidualizacja planu terapeutycznego w treningu społecznym - analiza przypadków podopiecznych z autyzmem wysokofunkcjonującym, z Zespołem Aspergera i Zespołem Downa.
  2. Jak pracować z agresywnym dzieckiem z niepełnosprawnością oraz autoagresywnym bądź wręcz przeciwnie – wycofanym i z zaburzeniami lękowymi? Jak znajdować indywidualną motywację dla dziecka?
  3. Kiedy warto wprowadzić Stosowaną Analizę Zachowania – przykładowe plany terapeutyczne w zachowaniach trudnych dla osób z różnym stopniem niepełnosprawności
  4. Odgrywanie ról jako kluczowa technika stosowana w treningu umiejętności społecznych – przykłady ćwiczeń do zastosowania w pracy z podopiecznym z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, w tym z ADHD oraz Zespołem Aspergera.
  5. Wykorzystanie elementów teatroterapii i dramy w rozwijaniu umiejętności społecznych - praktyczne wskazówki dotyczące planowania i organizacji zajęć dla osób z zaburzeniami rozwoju, ASD, różnym stopniem NI
  6. Jak modelować akceptowalne społecznie zachowania i jak zmienić schemat reagowania by rozszerzyć wspólne pole uwagi - jakie techniki wykorzystać, aby ułatwić osobom z NI przyswajanie pozytywnych wzorców zachowań
  7. Gotowe scenariusze i karty pracy pomocne do przeprowadzenia zajęć kształtujących umiejętności przestrzegania zasad i reguł panujących w grupie.
  8. Zestaw bajek i historyjek społecznych (w formie opowiadań i sekwencji obrazkowych)
  9. Propozycje autorskich gier i zabaw muzycznych z wykorzystaniem instrumentarium C. Orffa.
MATERIAŁY

Lista lekcji jest pusta