Trening kompetencji emocjonalnych
Diagnoza poziomu rozwoju emocjonalnego oraz metody pracy wspierające kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji
- Narzędzia i kwestionariusze diagnostyczne pomocne w prowadzeniu obserwacji poziomu rozwoju emocjonalnego osoby z niepełnosprawnością, by w sposób właściwy uwzględnić jej indywidualne predyspozycje.
- Za pomocą jakich metod prowadzić zajęcia wspierające kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji / uczuć własnych i innych osób, radzenia sobie w sytuacjach emocjonalnie trudnych – wytyczne dla terapeutów.
- Jak pracować z osobami z NI nad rozwijaniem odczytywania stanów mentalnych i emocji na podstawie mimiki oraz rozumienia ironii i żartów.
- Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne w treningu emocjonalnym osób z niepełnosprawnością sprzężoną.
- Jak zaplanować pracę terapeutyczną dzieci i młodzieży z ASD nad rozwijaniem umiejętności przezwyciężania problemów emocjonalnych, wykorzystując pomoc rodziny, przyjaciół i innych bliskich osób.
- W jaki sposób budować kompetencje społeczne i emocjonalne – sposoby wykorzystania składowych Treningu Zastępowania Agresji w pracy z podopiecznymi ze spektrum autyzmu
- Wykorzystanie elementów arteterapii w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną nad rozpoznawaniem własnych stanów emocjonalnych oraz wyrażania ich w sposób akceptowany społecznie – omówienie na konkretnych przykładach.
- Ćwiczenia relaksacyjne i odreagowanie napięć emocjonalnych z wykorzystaniem choreoterapii i terapii tańcem.
- Gotowe scenariusze zajęć dla podopiecznych zagrożonych niedostosowaniem społecznym - jak wzmacniać samoocenę i kształtować pozytywny obraz samego siebie.
- Historyjki obrazkowe ułatwiające omawianie emocji - do zastosowania w pracy z podopiecznym w gabinecie jak i w domu.
- Zestaw kart emocji i sytuacji społecznych – fotografie, rysunki, filmy przedstawiające emocje do wykorzystania na zajęciach.
MATERIAŁY
Lista lekcji jest pusta