WSPARCIE ROZWOJU PSYCHOSEKSUALNEGO
Diagnoza zachowań o charakterze seksualnym oraz wytyczne do planowania pracy z podopiecznym
  1. Diagnoza zachowań o charakterze seksualnym - kiedy zachowania seksualne mieszczą się w normie rozwojowej, a kiedy wymagają przemyślanej interwencji.
  2. Co może a czego nie może zrobić pedagog? Kiedy pokierować podopiecznego do seksuologa?
  3. Sposoby rozpoznawania źródeł zachowań problemowych z obszaru seksualności u dziecka i dorosłego z niepełnosprawnością intelektualną.
  4. Edukacja seksualna osób niepełnosprawnych intelektualnie w kontekście prewencji zachowań trudnych – w jaki sposób dobierać treści i formy prowadzenia zajęć do stopnia niepełnosprawności podopiecznego, by wspomóc jego rozwój psychoseksualny.
  5. Diagnoza pozwalająca na ustalenie interwencji w przypadku wystąpienia u osoby z niepełnosprawnością zachowania o charakterze seksualnym – jakie działania podjąć w pracy z podopiecznym i rodziną.
  6. Jak rozmawiać z rodzicami osób z niepełnosprawnością intelektualną i uczynić z nich sprzymierzeńców edukacji seksualnej dziecka – przykładowe scenariusze rozmów.
  7. Problemy wieku dojrzewania, czyli pobudzenie, napięcie seksualne i zmiany hormonalne związane z rozwojem płciowym – jak reagować na „trudne” sytuacje?
  8. Mówienie na temat seksu, przekraczanie dystansu w relacjach z innymi i składanie propozycji seksualnych – jak reagować, jak wspomagać budowanie zdrowych granic.
  9. Metody współpracy z rodzicami – jakie techniki wykorzystywać, aby określać wspólne cele i budować współpracę, celem eliminacji problemowych zachowań i zapewnienia dobrostanu.
MATERIAŁY

Lista lekcji jest pusta